e-VEDO Raporlamasında Karşılaşılan Problemler ve Çözümleri
Announcement No:
1466
Date:
07/12/2018
Değerli e-VEDO Platformu kullanıcıları;
30.11.2018 tarihinden itibaren kullanıma açtığımız e-VEDO Platformuna ilk hafta itibariyle yapmış olduğunuz raporlamalar ve sisteme verdiğiniz destekleriniz için çok teşekkür ederiz. Sizlerin değerli görüşleri ile e-VEDO Platformunu daha verimli hale getirme yönünde ekibimiz tüm gücüyle çalışıyor. Üyelerimizden gelen talepler doğrultusunda;
a. e-VEDO Platformu 14.12.2018 tarihi de dahil olmak üzere saat 23:00’a kadar açık tutulacaktır. (Sadece iş günleri veri aktarımına izin verilecektir.)
b. Üyelerimizin test yapabilmeleri amacıyla, e-VEDO Beta test ortamı 7/24 açık tutulacaktır.
c. Sistemlerini 30.11.2018 itibariyle hazır hale getiremeyen üyelerimizin yükümlülüklerini yerine getirebilmeleri amacıyla sistem kilidi 14.12.2018 tarihine kadar açılmıştır. Üyelerimizin eksik ve/veya hatalı olarak yaptıkları raporlamaları ilgili tarihe kadar tamamlamaları beklenmektedir.
d. Güncel şemalar, kurumsal web sitemiz olan www.mkk.com.tr internet adresindeki https://www.mkk.com.tr/tr/content/Yatirimci-Hizmetleri/e-VEDO sayfasına eklenmiştir.
Ayrıca, üyelerimizden en çok gelen sorular ve raporlamalarda karşılaşılan sorunlara ilişkin olarak;
a. Üyelerimizin Raporlama yükümlülükleri 01.01.2019 tarihine kadar T+2 gün olarak belirlenmiştir. Ancak sözleşme ve teminat değerleme eylemlerinde herhangi bir uzatım söz konusu değildir. Bu çerçevede, raporlanan sözleşmelere ilişkin değerlemelerin sözleşme e-VEDO Platformuna iletildikten sonra T+1 gününden itibaren yapılması gerekmektedir.
b. Üyelerimizin, raporlamaları sisteme yükledikten sonra “Bildirim İzleme” ekranlarından raporlamalarının durumlarını takip etmeleri önem arz etmektedir. Bildirim durumu “Onaylandı” dışında kalanlar e-VEDO Platformuna aktarılmamış ve/veya hata almışlardır. Listede gösterilen bildirimlerin üzerine tıklanıp, çıkan “pop-up” da ilgili hata açıklamaları bulunup hatalar düzeltilmeli ve düzeltilmiş bildirimler tekrar sisteme girilmelidir. (Not: “Bildirim İzleme” ekranında yer alanlar Excel ortamına aktarılabilmektedir.)
c. Dosya aktarımı şeklinde raporlama yapan üyelerimiz, hatasız bir şekilde sisteme ilettikleri bildirimleri, hata almış ve düzeltilmiş bildirimler ile birlikte tekrar aktarmaları durumunda, “Girdiğiniz bilgilere Sahip Sözleşme bulunmaktadır” hatası alacaklardır. Bu hata ile karşılaşmamak için bildirim yükleme aşamasında daha önce doğru aktarılmış bildirimler ile düzeltilip yeniden yüklenen bildirimlerin ayrıştırılarak yeniden yüklenmesi gerekmektedir.
d. Üyelerimizce sıklıkla karşılaşılan teknik hatalar ve ekran görüntülü çözümleri ekte yer almaktadır.
Anlayışınız ve desteğiniz için teşekkür ederiz.
Saygılarımızla,
Ek: Karşılaşılan Problemler ve Çözümleri
30.11.2018 tarihinden itibaren kullanıma açtığımız e-VEDO Platformuna ilk hafta itibariyle yapmış olduğunuz raporlamalar ve sisteme verdiğiniz destekleriniz için çok teşekkür ederiz. Sizlerin değerli görüşleri ile e-VEDO Platformunu daha verimli hale getirme yönünde ekibimiz tüm gücüyle çalışıyor. Üyelerimizden gelen talepler doğrultusunda;
a. e-VEDO Platformu 14.12.2018 tarihi de dahil olmak üzere saat 23:00’a kadar açık tutulacaktır. (Sadece iş günleri veri aktarımına izin verilecektir.)
b. Üyelerimizin test yapabilmeleri amacıyla, e-VEDO Beta test ortamı 7/24 açık tutulacaktır.
c. Sistemlerini 30.11.2018 itibariyle hazır hale getiremeyen üyelerimizin yükümlülüklerini yerine getirebilmeleri amacıyla sistem kilidi 14.12.2018 tarihine kadar açılmıştır. Üyelerimizin eksik ve/veya hatalı olarak yaptıkları raporlamaları ilgili tarihe kadar tamamlamaları beklenmektedir.
d. Güncel şemalar, kurumsal web sitemiz olan www.mkk.com.tr internet adresindeki https://www.mkk.com.tr/tr/content/Yatirimci-Hizmetleri/e-VEDO sayfasına eklenmiştir.
Ayrıca, üyelerimizden en çok gelen sorular ve raporlamalarda karşılaşılan sorunlara ilişkin olarak;
a. Üyelerimizin Raporlama yükümlülükleri 01.01.2019 tarihine kadar T+2 gün olarak belirlenmiştir. Ancak sözleşme ve teminat değerleme eylemlerinde herhangi bir uzatım söz konusu değildir. Bu çerçevede, raporlanan sözleşmelere ilişkin değerlemelerin sözleşme e-VEDO Platformuna iletildikten sonra T+1 gününden itibaren yapılması gerekmektedir.
b. Üyelerimizin, raporlamaları sisteme yükledikten sonra “Bildirim İzleme” ekranlarından raporlamalarının durumlarını takip etmeleri önem arz etmektedir. Bildirim durumu “Onaylandı” dışında kalanlar e-VEDO Platformuna aktarılmamış ve/veya hata almışlardır. Listede gösterilen bildirimlerin üzerine tıklanıp, çıkan “pop-up” da ilgili hata açıklamaları bulunup hatalar düzeltilmeli ve düzeltilmiş bildirimler tekrar sisteme girilmelidir. (Not: “Bildirim İzleme” ekranında yer alanlar Excel ortamına aktarılabilmektedir.)
c. Dosya aktarımı şeklinde raporlama yapan üyelerimiz, hatasız bir şekilde sisteme ilettikleri bildirimleri, hata almış ve düzeltilmiş bildirimler ile birlikte tekrar aktarmaları durumunda, “Girdiğiniz bilgilere Sahip Sözleşme bulunmaktadır” hatası alacaklardır. Bu hata ile karşılaşmamak için bildirim yükleme aşamasında daha önce doğru aktarılmış bildirimler ile düzeltilip yeniden yüklenen bildirimlerin ayrıştırılarak yeniden yüklenmesi gerekmektedir.
d. Üyelerimizce sıklıkla karşılaşılan teknik hatalar ve ekran görüntülü çözümleri ekte yer almaktadır.
Anlayışınız ve desteğiniz için teşekkür ederiz.
Saygılarımızla,
Ek: Karşılaşılan Problemler ve Çözümleri







