KAP 4.0 Projesi II. Genel Testler Hk.
Genel Mektup No:
746
Date:
23/03/2016
Bilindiği üzere, Kuruluşumuzca başlatılmış olan KAP 4.0 Projesi’nde 7 – 30 Aralık 2015 tarihleri arasında tüm üyelerimizin katılımı ile genel bir test gerçekleştirilmiştir.
KAP 4.0 Projesi kapsamında, yeni versiyonun devreye alınması öncesinde 11 Nisan – 6 Mayıs 2016 tarihleri arasında tüm üyelerimizin katılımı ile II. Genel Testler yapılacaktır.
KAP 4.0’ın 13 Haziran 2016 tarihinde devreye alınması planlanmaktadır. Uygulamaya geçişte yaşanabilecek sorunların önlenebilmesini teminen, II. Genel Teste, tüm KAP üyelerinin (Borsa şirketleri, yatırım kuruluşları, payları Borsa’da işlem görmeyen yatırım ortaklıkları, bağımsız denetim kuruluşları, portföy yönetim şirketleri, derecelendirme şirketleri ile yatırım fonu, emeklilik fonu kurucuları ve yabancı yatırım fonu temsilcileri) katılımı zorunludur.
- İlgili tarih aralığında, test ortamı hafta sonları da dahil olacak şekilde üyelerimizin kullanımına açık tutulacaktır.
- Test dönemi sonuna kadar sadece Cuma günleriyle sınırlı olmak kaydıyla bilgi işlem ekibimiz tarafından sisteme yönelik geliştirme çalışmaları yapılacak olup, ihtiyaçlar çerçevesinde yeni sürümler devreye alınabilecek, bu durumda da sistemde yaşanabilecek muhtemel kesintiler nedeniyle etkin bir şekilde test yapılamayabilecektir.
- Tüm üyelerimizin kendilerine atanacak bildirimleri zamanında test ortamında yayınlayabilmeleri ve KAP yardım masasının tüm üyelerimize etkin bir şekilde destek verebilmesi için testlerin son haftaya bırakılmaması önemlidir.
- KAP 4.0 yazılımı mevcut versiyonda olduğu gibi Nitelikli Elektronik Sertifika ile kullanılacaktır. İnternet tarayıcısı firmaların Java Applet kullanımına izin vermemesi nedeniyle Merkezi Kayıt Kuruluşu olarak elektronik sertifika kullanımını sürdürebilmek amacıyla Ar-Ge çalışmaları yapılmıştır. Bu çalışmalar sonucunda içeriğinde kendi internet tarayıcısını, ilgili Java versiyonunu (şu an Java 1.8 32 bit kullanılmaktadır) ve imza kütüphanelerini içeren paket bir uygulama hazırlanmıştır. Bu programın elektronik imza ile kullanılabilmesi için öncelikli olarak akıllı kart kurulumu yapılmalıdır. Akıllı kart kurulumu için NES alınan Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcı ile irtibata geçilmesi gerekmektedir.
- Test süresinde karşılaşılabilecek sıkıntıların önlenebilmesini teminen halihazırda KAP sistemini kullanan ve testlere katılacak olup da henüz IP bilgilerini göndermemiş veya IP bilgileri değişmiş üyelerimizin 04.04.2016 tarihine kadar internet çıkış IP bilgilerini kap-destek@mkk.com.tr adresine iletmeleri gerekmektedir. IP bilgilerini Kuruluşumuza iletmemiş üyelerimizin uygulamaya ve yayın sitesine test süresince erişim imkanı olmayacaktır.
- Testlerde karşılaşılan sorunlar ile ilgili olarak iş günlerinde 8:30-17:30 saatleri arasında kap-destek@mkk.com.tr adresine e-posta gönderilmek suretiyle destek alınabilir.
- Testlere yönelik olarak; sisteme bağlantı yöntemi, testlerin kapsamı ve test sürecinde hangi şirketlerin hangi bildirimleri göndereceğine ilişkin listeler ve test sonrasında doldurulması gereken anket linkleri ayrıca duyurulacaktır.
Gereği için bilgilerinizi rica ederiz.
Saygılarımızla,
Adres: Askerocağı Cad. Süzer Plaza, No:1/15 Kat:3 34367 Elmadağ-Şişli/İSTANBUL
Telefon: (212) 334 57 00
Faks: (212) 334 57 57
KAP 4.0 Projesi kapsamında, yeni versiyonun devreye alınması öncesinde 11 Nisan – 6 Mayıs 2016 tarihleri arasında tüm üyelerimizin katılımı ile II. Genel Testler yapılacaktır.
KAP 4.0’ın 13 Haziran 2016 tarihinde devreye alınması planlanmaktadır. Uygulamaya geçişte yaşanabilecek sorunların önlenebilmesini teminen, II. Genel Teste, tüm KAP üyelerinin (Borsa şirketleri, yatırım kuruluşları, payları Borsa’da işlem görmeyen yatırım ortaklıkları, bağımsız denetim kuruluşları, portföy yönetim şirketleri, derecelendirme şirketleri ile yatırım fonu, emeklilik fonu kurucuları ve yabancı yatırım fonu temsilcileri) katılımı zorunludur.
- İlgili tarih aralığında, test ortamı hafta sonları da dahil olacak şekilde üyelerimizin kullanımına açık tutulacaktır.
- Test dönemi sonuna kadar sadece Cuma günleriyle sınırlı olmak kaydıyla bilgi işlem ekibimiz tarafından sisteme yönelik geliştirme çalışmaları yapılacak olup, ihtiyaçlar çerçevesinde yeni sürümler devreye alınabilecek, bu durumda da sistemde yaşanabilecek muhtemel kesintiler nedeniyle etkin bir şekilde test yapılamayabilecektir.
- Tüm üyelerimizin kendilerine atanacak bildirimleri zamanında test ortamında yayınlayabilmeleri ve KAP yardım masasının tüm üyelerimize etkin bir şekilde destek verebilmesi için testlerin son haftaya bırakılmaması önemlidir.
- KAP 4.0 yazılımı mevcut versiyonda olduğu gibi Nitelikli Elektronik Sertifika ile kullanılacaktır. İnternet tarayıcısı firmaların Java Applet kullanımına izin vermemesi nedeniyle Merkezi Kayıt Kuruluşu olarak elektronik sertifika kullanımını sürdürebilmek amacıyla Ar-Ge çalışmaları yapılmıştır. Bu çalışmalar sonucunda içeriğinde kendi internet tarayıcısını, ilgili Java versiyonunu (şu an Java 1.8 32 bit kullanılmaktadır) ve imza kütüphanelerini içeren paket bir uygulama hazırlanmıştır. Bu programın elektronik imza ile kullanılabilmesi için öncelikli olarak akıllı kart kurulumu yapılmalıdır. Akıllı kart kurulumu için NES alınan Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcı ile irtibata geçilmesi gerekmektedir.
- Test süresinde karşılaşılabilecek sıkıntıların önlenebilmesini teminen halihazırda KAP sistemini kullanan ve testlere katılacak olup da henüz IP bilgilerini göndermemiş veya IP bilgileri değişmiş üyelerimizin 04.04.2016 tarihine kadar internet çıkış IP bilgilerini kap-destek@mkk.com.tr adresine iletmeleri gerekmektedir. IP bilgilerini Kuruluşumuza iletmemiş üyelerimizin uygulamaya ve yayın sitesine test süresince erişim imkanı olmayacaktır.
- Testlerde karşılaşılan sorunlar ile ilgili olarak iş günlerinde 8:30-17:30 saatleri arasında kap-destek@mkk.com.tr adresine e-posta gönderilmek suretiyle destek alınabilir.
- Testlere yönelik olarak; sisteme bağlantı yöntemi, testlerin kapsamı ve test sürecinde hangi şirketlerin hangi bildirimleri göndereceğine ilişkin listeler ve test sonrasında doldurulması gereken anket linkleri ayrıca duyurulacaktır.
Gereği için bilgilerinizi rica ederiz.
Saygılarımızla,
Adres: Askerocağı Cad. Süzer Plaza, No:1/15 Kat:3 34367 Elmadağ-Şişli/İSTANBUL
Telefon: (212) 334 57 00
Faks: (212) 334 57 57







