Ana içeriğe atla
Ana Sayfa

Türkiye Sermaye Piyasaları - Merkezi
Saklama ve Veri Depolama Kuruluşu

title

BT Hizmet Yönetimi

  • Paylaş 
  •  
  •  
  • Yazdır
  •  

bt-hizmet-yonetimi

BT Hizmet Yönetimi Politikası

Merkezi Kayıt Kuruluşu A.Ş (MKK), iç ve dış müşterilerinin gereksinimlerine yönelik sağladığı BT hizmetlerinin belirlenmiş seviye ve kalitede sunulması ve faaliyetlerinin ilgili mevzuatlara uyumunu güvence altına almak amacıyla ISO 20000-1:2018 BT Hizmet Yönetimi Sistemi Standardını referans alarak BT Hizmet Yönetimi Sistemi’ni kurmuştur. 

MKK BT Hizmet Yönetimi Sistemi çerçevesinde sağlanan hizmetlerin sürekli iyileştirilerek, müşteri memnuniyetinin en üst seviyede tutulması hedeflenmiştir. 

MKK BT Hizmet Yönetimi Sistemi’nin temel uygulama prensipleri aşağıda yer almaktadır;

  • Müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayacak ve müşteri için katma değer yaratacak BT hizmetlerini içeren hizmet kataloğu oluşturulmuştur.
  • Hizmet Yaşam Döngüsü’nün tüm aşamaları için yönetim süreçleri tasarlanarak, süreç sahiplikleri ve süreç performans göstergeleri tanımlanmıştır. Sürekli iyileştirme amacıyla belirlenen dönemlerde performans ölçme ve raporlama yapılmaktadır.
  • ​Hizmetin sunumunda yer alan kaynakların beceri ve yetkinlikleri en uygun şekilde kullanılarak bu kaynakların gelişimi için gerekli finansal yatırım yönetim tarafından sağlanmaktadır.
  • Bilgi Teknolojileri Hizmet Altyapısının sürekliliğinin ve güvenliğinin sağlanması amacıyla Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi ve İş Sürekliliği Yönetim Sistemi kurulmuş olup, işletilmektedir.
  • Olağanüstü durumlarda BT sistemlerinin sürekliliğini sağlamak amacıyla planlar oluşturularak belirli dönemlerde test edilmektedir.
  • Sunulan hizmetlerin kaynak ihtiyaçları ve maliyeti sürekli olarak analiz edilerek kapasite planlaması yapılmaktadır.
  • Sistemlerde yaşanan sorunlar, HSA (Hizmet Seviyesi Anlaşmaları) sürelerine uygun olarak ele alınmakta ve kesintisiz hizmet sağlanması amacıyla gerekli planlamalar yapılmaktadır.
  • Tekrarlanan olayların kök nedenleri Problem Yönetimi çerçevesinde tespit edilerek kalıcı çözümler sunulmaktadır.
  • Sistem ve yazılımlarla ilgili yapılacak değişiklikler etki analizi yapılarak planlanmakta ve gerçekleştirilmektedir.
  • Hizmetlere ilişkin risk değerlendirmesi yapılmakta ve gerekli risk işleme stratejileri uygulanmaktadır.
  • Müşterilerle mutabık kalınan hizmet seviyeleri raporlanmakta ve düzenli olarak gözden geçirilmektedir.
  • Tedarikçilerden sağlanan hizmetler, müşteriler ile mutabık kalınan hizmet seviyelerine uyumu güvence altına alacak şekilde sözleşmeler ile tanımlanmakta ve ölçülerek izlenmektedir.
  • Hizmet Yönetim Sistemi iç ve dış tetkikler ile kontrol edilerek, düzeltici ve önleyici aksiyonlar alınmaktadır.
  • Müşteri geri bildirimleri değerlendirilerek memnuniyet seviyesi arttırılmakta, düzeltici faaliyetler ile sürekli iyileştirme gerçekleştirilmektedir.

Güncelleme Tarihi: 19.10.2022