Üst Yönetim

Dr. Ekrem ARIKAN
Genel Müdür, Yönetim Kurulu Üyesi
Lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği’nde, yüksek lisansını Yeditepe Üniversitesi İşletme (MBA) bölümünde tamamlamıştır. Doktorasını İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde “Kurumsal Yönetim Olgunluk Düzeyini Etkileyen Faktörler ve Dijital Olgunluk Düzeyinin Analizi: Borsa İstanbul’da İşlem Gören Şirketler Üzerine Araştırma” konulu tezi ile gerçekleştirmiştir. İleri düzeyde İngilizce ve Almanca, başlangıç seviyesinde Arapça bilmektedir.
Microsoft’ta; 1998’den itibaren Destek Mühendisi, 1999’dan itibaren Program Uzmanı, 2000’den itibaren Windows Uluslararası Ürün Geliştirme Grubunda Program Yöneticisi olarak çalışmış, 2006 yılına kadar Windows işletim sistemlerinin Türkiye ve Türkçe pazarlar için geliştirilmesinden sorumlu olmuştur.
Ziraat Finans Grubu için BT hizmetleri sunan Ziraat Teknoloji A.Ş.’de 2007’den itibaren BT Mimarisi Müdürü, 2009’dan itibaren Proje Yönetim Ofisi Müdürü, 2011’den itibaren BT Güvenlik Müdürü olarak görev yapmış, 2013’ten itibaren Kurumsal Gelişim Direktörü olarak atanmıştır. 2014’ten itibaren Ziraat Hayat ve Emeklilik A.Ş.’de BT ve Kurumsal Gelişim Grup Müdürü olarak Bilgi Teknolojileri, Müşteri Hizmetleri ve Çağrı Merkezi, İK ve Destek Hizmetlerini yönetmiştir.
2015’ten itibaren Enerji Piyasaları İşletme A.Ş. (EPİAŞ) kuruluşunda Başkan Danışmanı olarak göreve başlamış, Strateji Geliştirme Direktörü olarak atanarak Şeffaflık Platformu kuruluşu, EUROPEX gibi uluslararası üyelikler ve ilişkiler ile ilk 5 yıllık stratejik plan çalışmalarını yürütmüştür.
2016’dan itibaren Borsa İstanbul Grubu bünyesinde Takasbank’ta BT Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmış; BISTECH dönüşümü, blokzincir tabanlı dijital varlığa dayalı BiGA projesi, Takasbank Ar-Ge merkezi tescili ve yapılanması, Çek Takas Sistemi’nin Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’ndan devralınması, EPİAŞ Doğalgaz Piyasası Takas ve Teminat Yönetimi kurulumu, SWAP piyasası açılması, TEFAS ve BES mobil uygulamalarının geliştirilmesi gibi birçok iş geliştirme ve altyapı dönüşüm projesinin hayata geçirilmesinde ve yönetiminde görev üstlenmiştir.
2019 Nisan ayından itibaren, Merkezi Kayıt Kuruluşu A.Ş.’de Genel Müdür ve Yönetim Kurulu üyesi olarak göreve başlamıştır. TÜRİB’e saklama hizmeti sunulması, Omnibus Hesap yapısı kurulması, uluslararası merkezi saklama kuruluşu Euroclear ile Azerbaycan Merkezi Saklama Kuruluşu MDM’nin MKK üyeliği, Kitle Fonlaması Sistemi açılışı, e-VEDO sisteminin geliştirilmesi, Endonezya’da e-GKS’nin kullanıma açılması, MKK GABİM şirketinin Türkiye Değerleme Uzmanları Birliği’nden devralınması, Veri Analiz Platformu, e-YATIRIMCI web ve mobil uygulamaları, Hamiline Pay Kayıt Sistemi, Yatırımcı Risk Takip Sistemi, Pusula Aracı Kurumlar ürünü ve GEFAS platformu gibi birçok yeni ürün ve hizmetin geliştirilmesine öncülük etmiştir.
T.C. Cumhurbaşkanlığı, Strateji ve Bütçe Başkanlığı tarafından yürütülen On İkinci Beş Yıllık Kalkınma Planı (2024-2028) Finansal Hizmetlerin Geliştirilmesi Özel İhtisas Komisyonu'nda Komisyon Başkanı, On Birinci Beş Yıllık Kalkınma Planı (2019-2023) Finansal Hizmetlerin Geliştirilmesi Özel İhtisas Komisyonu'nda Üye olarak bulunmuştur.
Dr. Ekrem ARIKAN, MKK Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak Eylül 2023'ten itibaren Avrasya Merkezi Saklama Kuruluşları Birliği (AECSD) Dönem Başkanlığı görevine seçilmiştir. Ekim 2024’ten itibaren Afrika ve Ortadoğu Saklama Kuruluşları Birliği (AMEDA) Yönetim Kurulu Üyeliğini yürütmektedir. Eylül 2025 itibarıyla Dünya Merkezi Saklama Kuruluşları Forumu (WFC) Yönetim Kurulu Başkanlığına seçilmiştir.

Lisans eğitimini 1996 yılında Marmara Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra İşletme Yönetimi alanında yüksek lisans yaptı. Kariyerine 1996 yılında BIS Çözüm firmasında Yazılım Mühendisi olarak başlayan HAKYEMEZ, sermaye piyasaları aracı kurumlarına ve katılım bankalarına yönelik finansal teknoloji çözümleri geliştirdi.
2001 yılında CarrefourSA'da Yazılım Geliştirme Sorumlusu ve Proje Yöneticisi olarak görev aldı. Bu dönemde, iş zekâsı, ERP ve CRM alanlarında yerel ve uluslararası birçok projeyi hayata geçirdi. 2005 yılında Türkiye Finans Katılım Bankası bünyesine Yazılım Mimarı olarak katıldı. Anadolu Finans ve Family Finans kurumlarının birleşerek Türkiye Finans’ı oluşturma sürecinde yazılım takım lideri olarak görev yaptı. Bankanın kredi yazılımlarını geliştiren birimin servis yöneticiliğini 4 yıl boyunca yürüttü.
2009 yılında, bankanın BT Proje Yönetim Ofisi’ni kurmakla görevlendirildi. Beş yıllık Proje Yönetim Ofisi kariyerinde, bankacılık ve finansal teknoloji alanlarında birçok dijital dönüşüm projesini hayata geçirdi. 2014-2015 yıllarında Medipol Sağlık ve Eğitim Grubu’nda Uygulama Geliştirme Müdürü olarak görev aldı.
2015 yılında Ziraat Katılım Bankası’nın kurucu ekibinde yer almak üzere bankaya katıldı ve Bilgi Teknolojileri Bölüm Başkanı olarak görev yaptı. Bankanın BT süreçleri ve altyapısının kuruluş çalışmalarını yönetti. 2018 yılında Ziraat Teknoloji’de Katılım Bankacılığından sorumlu Grup Müdürü olarak görevlendirildi. Bu süreçte, ana bankacılık, dijital bankacılık ve iş zekâsı yazılımları ile proje yönetim ve BT yönetişim faaliyetlerini Ziraat Katılım adına yürüttü.
Ekim 2020 itibarıyla Merkezi Kayıt Kuruluşu A.Ş.’de Bilgi Teknolojilerinden sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görevine devam etmektedir.

2000-2003 yılları arasında serbest avukatlık yaptıktan sonra, 2003 yılında Merkezi Kayıt Kuruluşu’nda avukat olarak göreve başladı. 2003-2013 yılları arasında Avukat, II. Müdür, Müdür Yardımcısı kadrolarında çalıştıktan sonra 2013 yılında Hukuk İşleri Müdürü oldu. Asli görevinin yanı sıra bir süre Denetim Müdürlüğü ile Risk Yönetimi Müdürlüğünü vekaleten yürüttü.
Çalışma süresi boyunca sermaye piyasalarına ilişkin merkezi saklama, veri depolama, yatırımcının korunması, aracı kurumların tedrici tasfiyesi, kamuyu aydınlatma ve kurumsal yönetim başta olmak üzere çeşitli konulara ilişkin çok sayıda çalışmada görev aldı. MKK’nın, başta kaydi sistem olmak üzere tüm hizmetlerine ilişkin kurum içi ve kurum dışı operasyonel süreçlerin (iş kuralları, usul ve esaslar vd.) oluşturulmasının yanı sıra, bu hizmetlere ilişkin operasyonun düzenlemelere uygun yürütülmesinde ve güncellenmesinde görev üstlendi.
Türk Ticaret Kanunu’nun bilgi toplumu hizmetlerine özgü (elektronik genel kurul, elektronik yönetim kurulu, internet sitesi yükümlülüğü gibi) ikincil düzenlemelerin yazım grubunda yer aldı ve aynı zamanda bu sistemlerin MKK bünyesinde hayata geçirilmesi projelerine liderlik etti. Söz konusu kurumsal yönetim uygulamaları hizmete sunulduktan sonra, operasyonun yönetiminde görev aldı. Halka kapalı şirketlerin hamiline yazılı paylarının MKK’da izlenmesi, ürün senetlerinin kaydileştirilmesi, kripto varlıkların MKK’ya raporlanmasına ilişkin kuralların oluşturulması, yer aldığı diğer bazı çalışmalar oldu.
Hukuk Hizmetleri Direktörü olarak görev yapmaktayken, 07 Ekim 2025 tarihinde Genel Müdür Yardımcılığı görevine atandı.

Lisans Eğitimini 2007 yılında Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümünde tamamladı. Yüksek lisansını, Kadir Has Üniversitesi’nde İşletme Yönetimi alanında gerçekleştirdi.
Kariyerine, 2007 yılında Birlik (Halk) Sigorta A.Ş.’de Kurumsal Pazarlama Departmanı’nda Uzman Yardımcısı olarak başladı. 2008 yılında Merkezi Kayıt Kuruluşu’nda Personel, İdari ve Mali İşler Müdürlüğü’nde Uzman Yardımcısı olarak görevine başlayan Özcan, ilgili birimde Başuzmanlığa kadar yükseldi. Bu süre boyunca, Kurumun insan kaynakları süreçlerinin iyileştirilmesi; tedarik yönetimi planlarının ve bütçenin mali işler ile birlikte planlanması; finans ve muhasebe süreçleri ile birlikte tüm satın alımların uçtan uca yönetilmesi; sözleşmeler, paydaşlar ile görüşmeler ve dış denetimlerin yürütülmesine ilişkin operasyonlarda aktif görevler aldı. 2022 yılında İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Direktörlüğü’nü vekaleten yürüten Özcan, Kurumun insan kaynakları, tedarik yönetimi, kurumsal yayınlar, kurumsal iletişim ve yurtdışı ilişkiler gibi süreçlerinde kritik roller oynadı. 2024 yılı ocak ayında İletişim Ofisi Direktörü olarak atandı ve Kurumun iç ve dış iletişim süreçlerinin geliştirilmesi, uluslararası ilişkilerin güçlendirilmesi ve uluslararası organizasyonların gerçekleştirilmesinde önemli katkılar sağladı.
İletişim Ofisi Direktörü olarak görevine devam ederken 07 Ekim 2025 tarihinde, Kurumsal Gelişimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcılığına atandı.







