Kullanıcı Elektronik Sertifikalarının Yedeklenmesi Hk.
Sayın İletişim Yetkilileri,
Bilindiği üzere Kuruluşumuz sistemlerine girişler, 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu uyarınca elektronik sertifika hizmet sağlayıcılardan alınabilen nitelikli elektronik sertifika (elektronik imza) ile yapılmaktadır.
Sizlere daha iyi hizmet verebilmemiz için sistemimizdeki elektronik imza doğrulama cevap süreci incelendiğinde; elektronik sertifika hizmet sağlayıcı sistemlerinden kaynaklı zaman zaman yaşanılan kesintiler nedeniyle üyelerimizin sisteme girişlerde sorun yaşayabildikleri, gerek bu kesintilerin süresinin, gerek kesinti olmamakla birlikte elektronik sertifika hizmet sağlayıcıların doğrulama cevap sürelerinin servis sağlayıcı bazında farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Yüksek kesinti süreleri sistemlerimize girişlerinizi ve işlemlerinizin sağlıklı olarak yürütülmesini etkileyebilmekte, ortalama cevap sürelerinin uzaması ise yoğun kullanımlarda gecikmelere sebebiyet verebilmektedir.
Bu bağlamda üyelerimizin işlemlerini kesintisiz ve hızlı bir biçimde yürütebilmeleri için, ihtiyatlılık prensibi çerçevesinde birden fazla sertifika sağlayıcıdan alınmış elektronik imzanın kullanıma hazır bulundurulmasının faydalı olacağı değerlendirilmektedir.
Bilgililerinizi ve gereğini rica ederiz.
Saygılarımızla,







