KAP Duyuru - Finansal Rapor Bildirim Süreleri
Duyuru No:
1648
Tarih:
26/03/2020
Sayın İlgili,
1-Bilindiği üzere 23.03.2020 tarih ve 2020/19 sayılı Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) bülteninde COVİD-19 salgınının ülkemiz finansal piyasalarında oluşturduğu olumsuzlukların en aza indirilmesine yönelik 19.03.2020 tarihli Kurul kararları yayınlanmıştır. Bu kararlar kapsamında 2019/12 aylık ve 2020/3 aylık finansal rapor bildirim süreleri ile sermaye piyasası araçları işlem gören özel hesap dönemine sahip üyelerimizden bildirim süresi Mart veya Nisan ayı olanların finansal raporlarının bildirim sürelerinde değişiklik yapılmıştır. Bu çerçevede,
a)KAP İnternet Sitesi’nde “Finansal Tablolar - Finansal Rapor Tarihleri” alanında yer alan, 2019/12 aylık Finansal Rapor Tarihleri dosyasındaki şirket bazında son gönderim tarihleri, söz konusu Kurul kararı doğrultusunda güncellenmiştir.
b)2020/3 aylık finansal raporların, Kurul kararı kapsamında son gönderim tarihlerini içeren dosya ise Nisan ayının ilk haftasında, KAP internet sitesinde “Finansal Tablolar - Finansal Rapor Tarihleri” alanına konulacaktır.
Üyelerimizin finansal raporlarının son gönderim tarihlerini belirtilen alanlardan takip etmeleri önem arz etmektedir.
2-Bu süreçte şirketlerin genel kurul toplantılarına ilişkin iptallerin de yaşandığı görülmektedir. Payları borsada işlem gören KAP üyelerinin genel kurul iptalleri, “KAP BİY uygulaması-Hak Kullanımı” menüsünde ”Devam Eden Süreçler” alanında yer alan mevcut genel kurul şablonunda, ekranın sağ alt köşesinde bulunan “Süreç İptal” butonu kullanılarak ve bu işlem sırasında açılan “Süreç İptal Nedeni” alanına gerekli açıklama yazılarak yapılacaktır. Yeni genel kurul tarihi belirlendiğinde buna ilişkin yeni bir sürecin başlatılması gerekmektedir. Genel kurula bağlı kar payı gibi süreçlere ilişkin daha önce alınmış kararlarda bir değişiklik yoksa bu süreçlerin iptal edilmesine gerek bulunmamaktadır. Genel kurulun iptal edilmesi yerine belli bir tarihe ertelenmesi veya adres değişikliği gibi durumlarda, bildirimler aynı ekranda ilgili alanlar değiştirilerek ve bu işlem sırasında açılan “Düzeltme Nedeni” alanına gerekli açıklama yazılarak yapılacaktır.
3-Gerek üyelerimizin kamuyu aydınlatma ihtiyaçlarının artması, gerekse evden çalışma gibi bazı önlemlerin alınmış olması nedeniyle bu süreçte sizlere daha iyi hizmet verebilmemiz açısından soru ve destek taleplerinizin tarafımıza e-posta yoluyla kapdestek@mkk.com.tr adresinden iletilmesi, zaruri olmadıkça diğer iletişim yollarının tercih edilmemesi önemlidir.
Bilgilerinizi rica ederiz.
Saygılarımızla,
Merkezi Kayıt Kuruluşu A.Ş.
KAP Direktörlüğü







