Bu siteye sunucudaki güvenli bir tarayıcıdan erişmeye çalışıyor olabilirsiniz. Lütfen betikleri etkinleştirin ve bu sayfayı yeniden yükleyin.
Daha yüksek erişilebilirlik modunu aç
Daha yüksek erişilebilirlik modunu kapat
Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla
Animasyonları Kapat
Animasyonları Aç
Risk-Yonetimi
Tarayıcınızda JavaScript etkin değil gibi görünüyor. Lütfen JavaScript'i etkinleştirin ve yeniden deneyin.
Türkiye'nin Merkezi Saklama Kuruluşu
Filter sub sontent
Giriş
ÜYELİK
İşlemleri
İHRAÇÇI
Girişi
YATIRIMCI
Girişi
Filter sub sontent
Hakkımızda
Hakkımızda
Biz Kimiz?
Misyon ve Vizyon
Kurumsal Bilgiler
Sermaye ve İştirakler
Yönetim Kurulu ve Komiteler
Üst Yönetim
Organizasyon Şeması
Kurumsal Yönetim
Dış İlişkiler
Faaliyet Raporları
MKK ve Teknoloji
İş Sürekliliği
AR-GE Merkezi
Bilgi Teknolojileri
Bilgi Güvenliği
Risk Yönetimi
Ödül ve Teşvikler
BT Hizmet Yönetimi
Mevzuat
İç Düzenlemeler
Üyelik İşlemleri
Hizmet Verilen Piyasalar
Pay
Borçlanma Araçları
VİOP
Ödünç Pay Piyasası
TEFAS
ELÜS Spot
Kitle Fonlaması Platformları
Hamiline Pay Kayıt Sistemi
Saklama Hizmetleri
Saklama Hizmetlerimiz
Merkezi Saklama
Piyasalar, Platformlar ve Sistemler
Borsa İstanbul Pay Piyasası
Borsa İstanbul Borçlanma Araçları Piyasası
Borsa İstanbul Vadeli İşlem ve Opsiyon Piyasası
TAKASBANK Ödünç Pay Piyasası
TEFAS Platformu
TÜRİB ELÜS Piyasası
Kitle Fonlaması Platformları
Hamiline Pay Kayıt Sistemi
Kaydi Sistem Hizmetleri
Hesap İşlemleri
İhraç İşlemleri
Transfer İşlemleri
Hak Kullanım İşlemleri
Hukuki Süreçler
SWIFT İşlemleri
ELÜS İşlemleri
Bilgi Merkezi
Formatlar
Formlar
Kılavuzlar
Tarife
Üye Listesi
Menkul Kıymetler Listesi
Tedrici Tasfiye
MKS Erişim Bilgileri
Yatırım Kuruluşu MKS Erişim Bilgileri
İhraççı Kurum MKS Erişim Bilgileri
Online Entegrasyon Erişim Bilgileri
Hizmet Verilen Piyasalar
Pay
Borçlanma Araçları
VİOP
Ödünç Pay Piyasası
TEFAS
ELÜS Spot
Kitle Fonlaması Platformları
Hamiline Pay Kayıt Sistemi
Veri Depolama Hizmetleri
Veri Depolama ve Raporlama Hizmetlerimiz
Bilgi Paylaşılan Yurtdışı Saklama Kuruluşları
Bilgi Paylaşımı
Borsa Trendleri Raporu
e-VEDO
Türev T+1 Raporlaması
Türev T+0 Raporlaması
Borçlanma Araçları Raporlaması
e-VERİ
Yıllık İstatistiki Veriler
Fon Yönetim Ücretleri
MEVİTAS
Kaydi Sistem İstatistikleri
YRTS (Yatırımcı Risk Takip Sistemi)
VAP (Veri Analiz Platformu)
Hizmet Verilen Piyasalar
Pay
Borçlanma Araçları
VİOP
Ödünç Pay Piyasası
TEFAS
ELÜS Spot
Kitle Fonlaması Platformları
Hamiline Pay Kayıt Sistemi
Kurumsal Yönetim Hizmetleri
Kurumsal Yönetim Hizmetlerimiz
KAP - Kamuyu Aydınlatma Platformu
e-GKS - Elektronik Genel Kurul Sistemi
e-ŞİRKET - Şirketler Bilgi Portalı
e-YKS - Elektronik Yönetim Kurulu Sistemi
Hizmet Verilen Piyasalar
Pay
Borçlanma Araçları
VİOP
Ödünç Pay Piyasası
TEFAS
ELÜS Spot
Kitle Fonlaması Platformları
Hamiline Pay Kayıt Sistemi
Yatırımcı Hizmetleri
Yatırımcı Hizmetlerimiz
Yatırımcı Servisleri Hakkında
e-YATIRIMCI
Bilgilendirme ve Yatırımcı Blokajı
Yatırımcı Bildirim Servisi
Rapor Gönderim Servisi
Yatırımcı Çağrı Merkezi (444 0 MKK)
Kılavuzlar
MKK Ürün ve Tanıtım Videoları
Yatırımcı Girişi
Hizmet Verilen Piyasalar
Pay
Borçlanma Araçları
VİOP
Ödünç Pay Piyasası
TEFAS
ELÜS Spot
Kitle Fonlaması Platformları
Hamiline Pay Kayıt Sistemi
EN
Biz Kimiz?
Misyon ve Vizyon
Kurumsal Bilgiler
Sermaye ve İştirakler
Yönetim Kurulu ve Komiteler
Üst Yönetim
Organizasyon Şeması
Kurumsal Yönetim
Dış İlişkiler
Faaliyet Raporları
MKK ve Teknoloji
İş Sürekliliği
AR-GE Merkezi
Bilgi Teknolojileri
Bilgi Güvenliği
Risk Yönetimi
Şu anda seçili
Ödül ve Teşvikler
BT Hizmet Yönetimi
Mevzuat
İç Düzenlemeler
Üyelik İşlemleri
Sayfa Görüntüsü
Risk Yönetimi
Paylaş
Yazdır
Sayfa İçeriği
Risk Yönetimi Sistemi
Kuruluşumuzca sahip olunan ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi ve ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi sertifikaları ile uyumlu olarak, ISO 31000 Risk Yönetim Standartları çerçevesinde geliştirilen risk yönetim sistemi uygulanmaktadır. Bu kapsamda Yönetim Kurulu tarafından onaylanan Kurumsal Risk Yönetimi Politika ve Prosedürü esas alınarak, kuruluşumuzun faaliyetlerinde maruz kalabileceği tüm iç ve dış riskler tanımlanmakta, değerlendirilmekte, analiz edilmekte, raporlanmakta, bunlara yönelik alınacak düzeltici önlem ve aksiyonlar belirlenmekte ve sürekli takibi sağlanmaktadır. Risk değerlendirme çalışmaları her yıl düzenli olarak tekrarlanmakta olup, üçer aylık periyotlarda gözden geçirilerek risklere ilişkin gelişmeler Üst Yönetim, Riskin Erken Saptanması Komitesi ve Yönetim Kuruluna raporlanmaktadır.
COSO İç Kontrol Sistemi yaklaşımı ile geliştirilen iç kontrol sistemi çerçevesinde, her yıl iç denetimler sırasında Kuruluşumuzun iç kontrol sistemi değerlendirilmekte ve sonuçlar iç denetim raporlarında sunulmaktadır. İç kontrol zayıflıklarının tespiti durumunda gerekli düzeltici ve önleyici tedbirler alınmaktadır.
Kuruluşumuzu düzenleyen mevzuat çerçevesinde, Merkezi Kaydi Sistem kayıtlarının saatlik ve günlük bazda tutarlılık kontrolleri yapılmaktadır. Bu kontrollerde Merkezi Kaydi Sistem ve çeşitli uygulamalar üzerinde çalışan otomatik güvenlik raporları kullanılmaktadır. Bu güvenlik raporları aracılığıyla herhangi bir tutarsızlık tespit edilmesi durumunda, hemen gerekli düzeltici ve önleyici tedbirler alınmaktadır.
Çeşitli bilgi sistemi izleme ve güvenlik araçları ile sistemlere erişimler ve sistem performansları sürekli olarak izlenmekte ve gerekli tedbirler alınmaktadır. Ayrıca, mevcut bilgi sistemi kontrol ve koruma araçlarına ilave olarak, başta Merkezi Kaydi Sistem kayıtları olmak üzere kritik bilgilerin yetkisiz ve izinsiz olarak kuruluşumuz dışına çıkmasını önlemek amacıyla, veri kaybı önleme sistemi bulunmakta olup, bu sistem verileri düzenli olarak takip edilmekte ve yönetime raporlanmaktadır.
Global ve yerel gelişmeler, güncel tehditler hakkında çalışanlarımızı bilgilendirmek için periyodik olarak tekrarlanan bilgi güvenliği farkındalık eğitimleri verilmekte olup, karşılaşılabilecek riskler pratik örnekler halinde çalışanlarımıza sunulmaktadır.
Kuruluşumuzun maruz kalacağı riskleri önlemek amacıyla, fiziksel varlıklara ilişkin hasar sigortası, suç sigortası, mesleki sorumluluk sigortası ve yönetici sorumluluk sigortası da satın alınmaktadır.
Yeniden Yapılandırma Planları
Ödeme ve menkul kıymet mutabakat sistemleri mevzuatı çerçevesinde; “CPMI-IOSCO Principles for Financial Market Infrastructures-April 2012” ve “Recovery of Financial Market Infrastructures- July 2014” dokümanları ile “Financial Stability Board Key Attributes of Effective Resolution Regimes for Financial Institutions-October 2014” dokümanı esas alınarak, beklenmedik ölçüde çok büyük risklerin gerçekleşebileceği varsayımı altında kuruluşumuzun karşılaşacağı finansal sorunların yönetimini amaçlayan yeniden yapılandırma planları geliştirilmiş ve Yönetim Kurulu tarafından onaylanmıştır.
Merkezi takas, merkezi karşı taraf ve merkezi saklama kuruluşları finansal piyasalarda üstlendikleri görevlerin doğal bir parçası olarak kredi, likidite ve teminat yönetimi risklerine tabi iken, MKK’nın, merkezi saklama görevinde bu riskleri üstelenmemektedir. MKK, görevleri ve yapısı itibariyle sadece genel işletme ve saklama dahil operasyon risklerine tabi bulunmaktadır.
MKK ticari faaliyetlerinden zarar etmeyecek şekilde fonksiyonlar üstlenmektedir. MKK’nın finansal yapısı güçlü tutularak, hizmetleri için yapacağı yatırımların öz kaynaklardan karşılanması sağlanmaktadır. MKK, faaliyete geçtiği 2001 yılından beri hiçbir kredi kullanmamış olup, hizmetleri ile ilgili ihtiyaç duyacağı donanım ve yazılımları kendi öz kaynaklarını kullanarak finanse etmektedir. Ayrıca, Düzenleyici Kuruluşlar tarafından onaylanan ücret tarifesinde sunduğu hizmetler karşılığında makul bir kar elde etmesi hedefi gözetilmektedir. Böylece bu makul karın, MKK’nın kritik hizmetlerini kesintiye uğratmadan sürdürmesine olanak sağlayacak güçlü bir öz kaynak hedefini desteklemesi temin edilmektedir.
Bu kapsamda, yeniden yapılandırma planlarında, MKK’nın kritik hizmetleri tanımlanmış, stres senaryoları geliştirilmiş, mevcut durumda alınan tüm önlemlere rağmen stres senaryolarının gerçekleşebileceği, muhtemel etkisinin önemli derecede büyük olacağı ve MKK’nın finansal durumunu önemli derecede etkileyeceği temel varsayım olarak alınmıştır. Yeniden yapılandırma planlarının kısmen veya tamamen devreye alınmasını gerektiren hususlar ayrıntılı olarak açıklandıktan sonra, bu hususların gerçekleşmesi durumunda alınacak finansal tedbirler ayrıntılı olarak belirlenmiştir.