Anasayfa > Yatırımcı Hizmetleri > e-CAS

e-CAS: Yatırımcı Bilgilendirme ve Uyarı Sistemi


e-CAS: Yatırımcı Bilgilendirme ve Blokaj

MKK nezdinde sermaye piyasası araçlarına ilişkin kayıtlar hak sahibi bazında tutulmaktadır. Yatırımcılar MKK Sicil ve Şifresi, TC Kimlik Numarası ve MKK Şifresi veya e-DEVLET Şifresiyle hesaplarında bulunan kıymetlere ilişkin bilgi alabilir ve işlem yapabilirler.

Portföy durumu ve hareket bilgisi alma hizmetleri, yatırımcıların hesaplarında gerçekleşen hareketlerin, portföy son durumunun ve hesap ekstrelerinin yatırımcıya otomatik olarak bildirilmesine yönelik "otomatik bilgilendirme" ve yatırımcıların hesaplarına ilişkin bilgilere ulaşabilmelerine yönelik "standart bilgilendirme" şeklinde verilmektedir.

Diğer taraftan, yatırımcı blokajı yatırımcının menkul kıymetleri üzerinde üye kuruluşun tasarrufunu sınırlaması sonucunu doğurmakta olup, tüm yatırımcıların söz konusu hizmetten yararlanmaları imkanı mevcuttur.

Yatırımcı bilgilendirme ve blokaj hizmetleri, e-MKK Bilgi Portalı dışında;

  • AloMKK – (444 0 655) Sesli Yanıt Sistemi / Çağrı Merkezi
  • e-posta ve SMS

gibi farklı araçlar üzerinden sunulmaktadır.

AloMKK

Yatırımcılar, MKK Sicil ve Şifrelerini kullanarak Türkiye’nin herhangi bir yerinden alan kodu çevirmeden 444 0 655 (444 0 MKK) numaralı telefonu arayarak MKK’nın Çağrı Merkezi’ne ulaşabilirler. Çağrı merkezi sesli yanıt sistemi ile yatırımcılara standart bilgilendirme ve yatırımcı blokajı hizmetleri verilmektedir. Ayrıca çağrı merkezi görevlileri sesli yanıt sistemini kullanabilmeleri için yatırımcılara destek verebilmektedirler.

er@gon

e-MKK Bilgi Portalı üzerinden yapılacak tercihler doğrultusunda, MKK sisteminde yatırımcı adına açılmış tüm yatırım hesaplarında bulunan kıymet bilgileri, hesaplarında gerçekleşen işlemler ve bu işlemlere ilişkin komisyon raporlarının düzenli olarak her ay e-posta kanalından gönderimini sağlayan hizmettir.

e-CAS: Yatırımcı Uyarı