Ana içeriğe atla
Ana Sayfa

Türkiye Sermaye Piyasaları - Merkezi
Saklama ve Veri Depolama Kuruluşu

title

Bilgi Teknolojileri

  • Paylaş 
  •  
  •  
  • Yazdır
  •  

​Bilgi Teknolojileri

Finansal kurumların yerel ve uluslararası piyasalarda etkinliklerini koruyabilmeleri, hızlı hareket edebilmeleri, değişen şartlara hızla uyum sağlayabilmeleri, bilgi teknolojilerini etkin kullanabilmelerine bağlıdır. Teknolojinin vazgeçilmez bir öğe hale geldiği günümüzde, kurumların doğru tasarlanmış, etkin ve esnek bir bilgi teknolojisi altyapısına ihtiyaçları her geçen gün artmaktadır. Kuruluşumuz da, gelişen teknolojiye paralel olarak bilgi teknolojisi alt yapısını sürekli olarak geliştirmeyi ve hizmet kalitesini artırmayı hedeflemektedir. 

MKK Bilgi Teknolojileri, bu amaca ulaşmak için aşağıdaki üç maddeyi gerçekleştirmek zorunda olduğunun bilincindedir: 

  1. İnovasyonun gerçek unsuru olan kaliteli insan kaynağına sahip olmak
  2. Hem ürün geliştirme aşamasında, hem de sistem yönetimi aşamasında etkin Bilgi Teknoloji süreçleri oluşturmak
  3. Bilgi ve teknolojiyi doğru ve verimli kullanmak

Proje Yönetim Ofisi

MKK’nın dinamik ve yenilikçi vizyonuna uygun olarak geliştirilen tüm projeler, en üst seviyede takım çalışması ve en yeni teknolojiler kullanılarak, proje yönetim metodolojilerine uygun olarak gerçekleştirilmekte ve projelerin yönetim ve koordinasyonu Proje Yönetim Ofisi tarafından sağlamaktadır.

Bilgi teknolojilerinin en önemli unsuru olan insan kaynağının, mevcut işleri sürdürmenin yanında (Run MKK), vizyon ve stratejiye uygun olarak MKK ve Türk Sermaye Piyasalarını ileriye götürecek değişim ve gelişim projelerine yönlendirilmesi (Change MKK) hedeflenmiştir.

Planlanan ve yürütülen projeler için, proje yönetim metodolojisine uygun olarak günlük scrum toplantıları, haftalık proje ilerleme toplantıları (PPM) ile proje ekipleri yönlendirilmekte, aylık PSC toplantıları ile projenin durumu ve projedeki kilometre taşları hakkında, düzenli olarak üst yönetime bilgi verilmektedir.

Yazılım Geliştirme

Yürütülen projelerde, çok katmanlı mimari esas alınarak tasarım ve yazılım geliştirilmesi yapılmaktadır. Merkezi Kaydi Sistem’in geliştirilmesi sırasında da, yazılım web tabanlı 3 katmanlı mimariye uygun olarak tasarlanmış ve Java teknolojileri kullanılarak geliştirilmiştir. İş mantığını içeren uygulamalar, sunum katmanı ile veri yönetimi katmanı arasında tasarlanan uygulama sunucuları üzerinde çalıştırılmakta olup, veritabanı üzerinde herhangi bir geliştirme yapılmamaktadır. Değişik kanallardan gelen uygulama istekleri, SOA (Service Oriented Architecture) tabanlı geliştirilen web servisleri aracılığı ile uygulama katmanı ile konuşmaktadır. Bu şekilde güvenli, ölçeklenebilir ve kolay yönetilebilir bir uygulama mimarisi hedeflenmiştir. Ayrıca birbirinden mantıksal olarak ayrıştırılan uygulama bileşenlerinin, yazılımın yaşam döngüsü içerisinde tekrar tekrar kullanılabilmesi sağlanmıştır.

Uygulamaların paketlenme ve yaygınlaştırmasında dünya pratiklerine uygun Continuous Integration ve Continuous Delivery süreçleri oluşturulmuştur. Bu sayede MKK bünyesinde geliştirilen uygulamaların paketlenmesi ve yaygınlaştırılma süreçleri otomatik hale getirilmiş ve sürümlerin kısa sürede minimum hatayla çıkartılması sağlanmıştır.

MKK, uygulama geliştirme yaşam döngüsünde çevik (agile) yazılım geliştirme yöntemi kullanılmaktadır. Bu sayede, proje üretkenliği, projenin değişikliklere hızlı adapte olabilme yeteneği, proje kalitesi ve projenin pazara çıkış hızında büyük verimlilik elde edilmiştir. Bu yöntemde proje sahibi (iş birimleri katılımcıları), analist, kalite güvence uzmanı ve yazılım geliştiriciler aynı ekip içerisinde çalışmakta, sürüme dahil edilecek konuları beraber belirlemekte, analizleri birlikte yapmaktadır. Geliştirilen ürün proje sahipleri tarafından sürekli izlenebilmekte ve son kullanıcı testleri iş birimlerince yapılmaktadır. Her sabah BT ve iş birimlerinden oluşan ekipler tarafından günlük toplantılar yapılmakta olup dün ve bugüne ait tamamlanan aktiviteler, yapılacaklar ekip içinde paylaşılmaktadır. Ayda bir yapılan gözden geçirme toplantıları ile ekibin kendi performansını değerlendirmesi sağlanmaktadır.

Kurumsal Entegrasyon

Kurumsal Entegrasyon projesi ile birlikte, kurum dışı sistemlerle online olarak entegrasyonu sağlamak amacıyla SOA temelli bir entegrasyon altyapısı, güvenlik ve performans kriterleri dikkate alınarak oluşturulmuştur. 2011 yılı içerisinde devreye alınan proje kapsamında, Merkezi Kaydi Sistem içerisinde yer alan servisler talep eden dış kurumlara web servisler aracılığıyla açılmaktadır. Sistemlerin, arada kullanıcı ekranları olmadan karşılıklı haberleşmesi neticesinde, hem operasyonel riskin ve maliyetin düşürülmesi, hem de performansın artırılması hedeflenmiştir. Kullanımda olan servisler ve Kurumsal Entegrasyon’la ile ilgili her türlü bilgi talebinizi mks-entegrasyon@mkk.com.tr adresine e-posta yolu ile iletebilirsiniz.

BT Hizmet Yönetimi

Hizmet kalitesini en üst seviyede tutabilmek amacıyla bilgi teknolojileri süreçleri tek noktadan yönetilmekte, servislerin kesintisiz olarak hizmet verebilmesi ve herhangi bir sorun anında hızlı çözüm sağlanabilmesi amacıyla kritik sistem bileşenleri 7x24 izlenmektedir. Bu sayede sorunlar eşik değerler aşılmadan tespit edilmekte, merkezi olarak yönetilip raporlanmaktadır.

“Çağrı ve Problem Yönetimi”, ITIL süreçleri doğrultusunda hizmet sunan Yardım Masası tarafından sağlanmaktadır. Yine ITIL süreçlerine uygun olarak tasarlanmış “Değişiklik ve Konfigürasyon Yönetimi” süreçleri ile sistem bileşenleri bir disiplin altında yönetilmektedir.​